صفحه: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
 1 
 : 29 فروردين 1397,ساعت 22:46:02 
نويسنده sitecode - آخرين ارسال: توسط sitecode
روش های نوین و جدید در طراحی سایت



روش های نوین و جدید در طراحی سایت

طراحی سایت طراحی وب سایت طراحی سایت واکنشگرا و ریسپانسیو
در همه ی مقالات طراحی سایت از اهمیت بالای طراحی سایت واکنشگرا و ریسپانسیو بحث هایی به میان بوده است. با به وجود آمدن طراحی سایت ریسپانسیو این قابلیت برای کاربران به وجود آمد تا به وسیله تلفن همراه های خود برای بازدید وب سایت ها استفاده کنند. با افزایش گوشی ها هوشمند روز به روز بر تعداد این وب سایت ها افزوده می شود و بدون محدودیت به قسمت های مختلف یک وب سایت می توان دسترسی کامل داشت. این قابلیت ویژه به دلیل سازگاری بسیار بالایی که با تمامی دستگاه ها دارد مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. البته توجه داشته باشید که این نوع طراحی سایت از طراحی های ساده پرهزینه تر می باشد و این هزینه ی بالا باغث افزایش کارایی وب سایت خواهد شد که نتیجه ی آن جذب کاربران و مشتریان بیشتر می باشد.
طراحی سایت ساده و یکدست
با ایجاد ویندوز 8 و آی او اس 7 راه برای طراحی سایت های فلت بسیار هموار شده است و طراحلن ترغیب به طراحی سایت های صاف و مسطح شده اند. در این روش از طراحی سایت، عکس های متحرک و سه بعدی و انیمیشن هایی که در گذشته کاربرد های فراوانی داشته اند و بیشتر برای طراحی اپلیکیشن ها کاربرد داشتند، مورد استفاده قرار نمی گیرند.
طراحی سایت اسکرولی صفحه اول سایت
طراحی سایت به صورت پارالاکس اسکرولینگ و یا پیمایشی نوعی طراحی سایت خلاقانه و سرگرم گننده ای می باشد که به خاطر نوع آن، همه ی صفحات وب سایت به صورت لایه لایه ای در زیر یکدیگر در یک صفحه ایجاد شده اند و کاربران به راحتی می تواند با پیمایش یا اسکرول کردن صفحه به همه ی مطالب وب سایتی دسترسی کامل داشته باشند. همچنین در این نوع طراحی سایت ها برای جذابیت بیشتر قادر خواهید بود در لایه های بالا و زیرین افکت های نمایشی ایجاد کنید.
طراحی سایت با ایجاد صفحه اولیه و محتوای کامل
یکی از مهم ترین دلایلی که طراح ها و برنامه نویسان این نوع از طراحی را به صاحبان مشاغل پیشنهاد می کنند به دلیل نحوه ی طراحی و نحوه ی نمایش اطلاعات مورد نیاز کاربران و بازدید کنندگان تنها در یک صفحه می باشد. همچنین این نوع از طراحی سایت به دلیل اینکه همه ی اطلاعات در یک صفحه قرار دارد از سردرگمی و تغییر مسیر های بی مورد جلوگیری می کند و کاربران و بازدید کنندگان را برای مدت های طولانی در وب سایت نگه میدارد.

نکات محتوانویسی در طراحی سایت


 
طراحی سایت مدت زمان بسیار زیادی گذشت تا علم تکنولوژی به اهمیت موضوع نوشتار در طراحی سایت پی ببرد و هم اکنون متخصصان حوزه ی وب به اهمیت این موضوع و پادشاهی نوشتار در وب سایت ها پی برده اند. برای جذابیت یک متن برای مخاطبان باید پارامتر های متعددی لحاظ گردد تا متن بتواند حداکثر کارایی خود را داشته باشد و برای کاربران سایت دارای جذابیت و گیرایی لازم باشد. یک طراحی سایت بدون وجود محتوا عملا کاربردی نخواهد نداشت و محتوای مناسب برای کاربران نیز بدون یک طراحی سایت مناسب کاربردی نخواهد بود و می توانیم به نوعی بگوییم که این دو مورد مکمل و پشتوانه یکدیگر هستند. در ادامه توضیحاتی را یاداور می شویم که در زمینه ی طراحی سایت بسیار کاربردی خواهد بود.
 

 
در طراحی سایت متن را بسیار واضح و روشن نگاه دارید
 
 
طراحی وب سایت متن و مطالب سایت شما باید بسیار واضح و روشن و به دور از هرگونه ابهامات باشد زیرا این ابهامات مخاطبین را به سوی اشتباهات سوق می دهد. برای اینکه مطمئن شوید متن و توضیحات محصولات در سایت شما دارای ابهامات نمی باشد از یک فرد که با سایت و یا محصولات شما آشنایی ندارد کمک بگیرید و از او بخواهید که مطالب شما را بخواند و نظر خود را مطرح کند.
 
 
 
در طراحی سایت مطالب را خلاصه نگه دارید
 
بهتر است با توضیحات و پاراگراف های اضافه مخاطبین خود را خسته نکنید و سعی کنید به سرعت و به موقع به سراغ اصل موضوع بروید تا کاربران نیز بتوانند در سایت شما به سرعت به کارها و اقدامات بعدی خود بپردازند. سعی کنید نگرانی ها و خواسته ها و حتی اعتراضات مخاطبین خود را پیش بینی نمایید.
 
 
در طراحی سایت به لحن کلمات تان توجه داشته باشید
 
کلمات و عباراتی را انتخواب کنید که برای عموم مخاطبین تان قابل درک باشد و سعی کنید جمله بندی که انتخواب میکنید  برای عموم مردم قابل درک باشد. در واقع در درج مطالب سایت تان سعی کنید سطح درک و همچنین سواد عمومی را در نظر داشته باشید.
 
 
طراحی سایت و تیتر ها و عنوان ها
 
برخی از تیتر ها بسیار وسوسه برانگیز می شود . در واقع با استفاده تیتر هایی برای شوخ طبعی و موارد جالب و سوال برانگیز و یا حتی الهام بخش می توانید ذهن مخاطب را درگیر کرده و از این سو توجه ان را جلب کنید.
 
 
لیست ها در طراحی سایت
 
یکی دیگر از مواردی که باعث سهولت در خواندن مطالب برای مخاطب خواهد شد لیست ها هستند. لیست ها می توانند عددی و یا نقطه ای و یا برخی صورت های دیگر باشند.
 
 
لینک ها در طراحی سایت
 
در برخی موارد وجود لینک ها در مطالب به کاربر این کمک را می کند که بتواند مطلب را بهتر درک نماید. همچنین با استفاده از لینک ها می توانید کاربران را برای مطالعه به صفحات دیگری هدایت نمایید تا از این طریق کاربر به طور دقیق تری به مطالب و هدف شما از مطالب تسلط یابد.
 
 
 
 
 
 


 2 
 : 22 فروردين 1397,ساعت 09:53:16 
نويسنده hiva shabake - آخرين ارسال: توسط hiva shabake
قابلیت های Server and Client

سلام به شما همراهان همیشگی هیواشبکه
در این مقاله مروری به انواع سیستم عاملهای  مایکروسافتی ، انواع سیستم عاملهای کلاینتی (client) ، سیستم عاملهای سروری ، تفاوت ها ، کاربرد هریک  خواهیم داشت

به طور کلی سیستم عامل ها به دو دسته تقسیم می شوند:

    سیستم عامل های کلاینتی یا Client OS
    سیستم عامل های سروری یا Server OS

ویندوزهای سروری:

سیستم عامل های سروری که در سال های گذشته تا به امروز، توسط مایکروسافت ارائه شده اند،به ترتیب زیر می باشند:

    Windows NT
    Windows Server 2000
    Windows Server 2003
    Windows Server 2003 R2
    Windows Server 2008
    Windows Server 2008 R2
    Windows Server 2012
    Windows Server 2016

با گذشت  سال ها، به ترتیب، به قابلیت ها و feature های هریک از این سیستم عامل ها اضافه شده و مدیریت بهتر و جامع تر و همچنین سرویس های بیشتری از شبکه را می توانند ارائه دهند.
ویندوز های کلاینتی:

    Windows 95
    Windows 98
    Windows XP
    Windows Vista
    Windows 7
    Windows 8
    Windows 10

Windows XP، نقطه اوجی برای سیستم عامل های مایکروسافت بوده است.Windows Vista تا حدی شکست خورد، به دلیل اینکه در زمانی که Windows vista ارائه شد، سخت افزارهایی که پیش نیاز این سیستم عامل بودند، مهیا نبود، Windows Vista نتوانست به صورت موفق عمل کند در نتیجه Windows 7 ارائه شد که عملکرد موفقی از خود نشان داد و پس از مدت کوتاهی، مایکروسافت Windows 8 را معرفی کرد.

مایکروسافت با ارائه هر سیستم عامل سروری، یک نسخه سیستم عامل کلاینت برای همگام بودن با آن، معرفی می کند. برای مثال در زمانی که Windows Server 2003 استفاده می شده است، Client پیشنهادی مایکروسافت، Windows XP بوده است. وقتی Windows Server 2008 مورد استفاده قرار می گرفت، Client پیشنهادی Windows 7 بوده است و در زمانی که Windows Server 2012 مورد استفاده قرار می گیرد، Client پیشنهادی Windows 8 می باشد. اما به چه دلیلی ماکروسافت چنین کاری را انجام می دهد؟

صحبت ما به این معنا نیست که Windows Server 2003 قادر به کار کردن با Windows 8 نمی باشد، در واقع به این معناست که Windows Server 2003، تشابه بیشتری به لحاظ سیستمی با Windows Client خود دارد.

در بحث های پیش رو، با مفهومی به نام Group Policy به طور کامل، آشنا خواهیم شد.
 Group Policy

Group Policy می تواند تمام بخش های سیستم را کنترل کند و Windows Server بخش اعظم کنترل های خود را از طریق Group Policy روی Client ها اعمال می کند.

وقتی می گوییم برای Windows Server 2003 بهتر است که کلاینت Windows XP باشد، به این معناست که Windows Server 2003، قابلیت ها و مدیریت های Windows XP را به طور کامل، در Group Policy خود دارد بنابراین قادر به کنترل کردن Client می باشد.

برای مثال، در Windows 7 قابلیتی به نام BitLocker اضافه شد که قادر به Encrypt (رمز نگاری) کردن Volumeهای هارد دیسک می باشد. این قابلیت در Windows XP و همینطور Windows 2003 وجود ندارد. تصور کنید شبکه ای دارید که تحت Windows Server 2003 بوده و Client های آن Windows 7 می باشند. Windows Server 2003 قصد دارد روی تمام Client ها سیاست هایی اعمال کند که مطابق اهداف سازمان رفتار کنند. اگر بخواهید از قابلیت BitLocker در Windows 7 استفاده کنید، مسلما از طریق Windows Server 2003 قادر به انجام این کار نخواهید بود، به دلیل اینکه این قابلیت در Windows Server 2003 تعریف نشده است.

منبع: سایت هیوا شبکه

 3 
 : 14 فروردين 1397,ساعت 21:39:09 
نويسنده sitecode - آخرين ارسال: توسط sitecode
طراحی وب سایت زمانی که اطمینان و اعتماد در بین یک شرکت
طراحی سایت  و مشتریان ان شکل می گیرد در حقیقت یک رابطه ی محکم تری مابین این دو شکل گرفته است. و زمانی که هر دو طرف به طور فیزیکی رودررو و در مقابل یکدیگر باهم به صحبت می نشینند بازهم روابط محکم تری درحال شکل گیری خواهد بود و نتایج و منافع این اعتماد و این رابطه به هر دو طرف خواهد رسید. یکطراحی سایت باید بتواند در طول مسیر پروژه و تا انتهای راه اعتماد مشتری را همراه خود داشته باشد تا بتواند یک پروژه ی موفق را به انجام برساند. در ادامه به قوانین و اصولی اشاره داریم که برای طراحان بسیار کاربردی و ضروری خواهد بود.

همیشه در طراحی سایت حق با مشتریان است
برای اینکار اپلیکیشنی را در نظر بگیرید که طراحی شده است و در معرض بازدید و استفاده مخاطبان قرار گرفته است و در اکثر مواقع در زمان بارگیری اپلیکیشن شاهد نظرات مثبت یا منفی کاربران خواهید بود. بسیاری از برنامه نویسان از این نظرات استفاده کرده و به اصلاح نواقص کارخود میپردازند و در برخی موارد نیز برنامه نویسان و طراحان بسیار بی توجه به خواست و نظرات عموم مردم هستند . بدون شک از همین نکته می توانید به راحتی پی ببرید که کدامیک از این دو گروه در کار خود موفق تر خواهند بود. طراحان و برنامه نویسانی که حق را برای مردم قائل شده اند و برنامه را منطبق با نظرات مردم ساخته و یا اصلاح نموده اند در نتیجه برنامه کاربردی تری دارند . بنابراین در تمام طول مسیر طراحی کار خود همواره بر این اصل دقت و توجه داشته باشید که همیشه حق با مشتریان است.

در طراحی سایت به روز باشید
همیشه به روز باشید و محصولات و طراحی های جدید و با ویژگی های جدید بسازید. سعی کنید همیشه یک کار و ایده ی نو داشته باشید و انها را به مخاطبان ارائه دهید. مردم همیشه از ایده های نو و جدید استقبال می کنند.

در طراحی سایت یک پیام مشخص و مستحکم را ارائه کنید
همیشه یک پیام واحد و مشخص را به مخاطبان ارائه کنید. زمانی که کانالی را برای مخاطبین خود ایجاد نموده اید و پیام های مختلفی را از کارهای خود به مخاطبان ارائه می کنید به نوعی باعث سردرگمی مخاطبین خواهید شد. بهتر است یک ویژگی مطرح و مشخص از کارهای خود ارائه دهید و ان به عنوان پیام شما شناخته شود و شما با این پیام به عنوان یک برند خودتان شناخته خواهید شد.

چگونه در اینترنت از طراحی سایت خود محافظت کنیم
طراحی سایت طراحان سایت به واسطه ی شغلشان معمولا باید چند نمونه از کارهای خود را در اینترنت قرار دهند برای اشنایی هرچه بیشتر افراد با طراحی انها . اما موضوعی که در اینجا وجود دارد این است که برای بسیاری افراد کار بسیار اسانی است که با دزدی کردن طرح مورد نظر و اعمال تغییراتی ناچیز طرح را در کارهای خود استفاده کنند چرا که همه روزه اینکار توسط بسیاری از افراد درحال انجام است و یک واقعیت تلخ است.


الهامات یا سرقت و دزدی طراحی سایت
طراحی وب سایت : همانطور که شما نیز می دانید اینکه بگویند از طراحی شما الهام گرفته اند و یا اینکه بگویند اثر شما را دزدی کرده اند خیلی فرق چندانی باهم ندارد. درواقع بین این دو موضوع یک مرز بسیار باریکی وجود دارد که به طور معمول توسط برخی افراد رعایت نمی شود. این کار در واقع نشان دهنده ی عدم حرفه ای بودن افراد است که سعی می کنند با دزدی از اثار دیگر طراحان جایی نیز در این رقابت برای خود ایجاد نمایند.



اهداف و مقاصد خوب طراحی سایت

بسیاری از افرادی که به کار کپی برداری از اثار دیگر طراحان میپردازند از ماهیت کار خود اگاه نیستند. در واقع این افراد مطلع نیستند که یک اثر پس از طراحی و انتشار مشمول قانونن کپی رایت می شود به همین جهت و از روی نا اگاهی اقدام به کپی برداری می نمایند و اگاه نیستند که این یک مساله قانونی میباشد.



مشکل در طراحی سایت

بدون شک اینکه ببینید طرحی که حاصل ساعت ها و روزها زحمت شماست بدون هیچ زحمت و اطلاعی از سوی برخی افراد مورد سوءاستفاده قرار می گیرد بسیار امر دلسرد کننده ای است. اما معمولا طراحان دست از درگیر شدن با افراد متخلف می کشند و به علت کمبود زمان و منابع مالی و یا هر موضوع دیگری ترجیه می دهند که از کنار این موضوع عبور کنند.


در طراحی سایت از کار خود محافظت کنید
بسیاری از افراد ممکن است از جهت نا اگاهی اقدام به کپی برداری نمایند از این رو پیشنهاد ما این است در سایت طراحی شده تان اطلاعیه کپی رایت را قرار دهید و حتما از عبارت: تمامی حقوق این وب سایت محافظت شده می باشد استفاده نمایید. اینکار در بسیاری موارد باعث پیشگیری خواهد شد تا افرادی که قصد سرقت طراحی شما را دارند مطلع باشند که شما می توانید انها را مورد پیگرد قانونی قرا دهید. این کار مانند یک سیستم هشدار دهنده است که مانع از ورود دزدان به داخل خانه می شوند.

 4 
 : 10 فروردين 1397,ساعت 19:11:44 
نويسنده sitecode - آخرين ارسال: توسط sitecode
باید ها در طراحی سایت  فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت  طراحی وب سایت برای اینکه بتوانید یک فروش مناسب و ایده ال را تجربه کنید تنها طراحی سایت و داشتن یک فروشگاه اینترنتی کافی نیست بلکه در این زمینه باید پارامتر ها و موارد بسیار زیادی را رعایت کنید تا بتوانید به نتایج مورد نظر خود دست یابید. شاید تنها اولین قدم ایجاد و طراحی سایت با تمامی امکانات و ویژگی ها ی مورد نظر مخاطبان شما باشد. گام دوم رعایت کردن تمامی اصولی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی تعریف شده است و باید به دقت در نظر گرفته و اجرا شوند. این اصول تعریف شده برای استفاده ی راحتتر کلیه افراد از فروشگاه اینترنتی و هم برای سهل نمودن جستجو ها در موتورهای جستجوگر تعریف و ایجاد شده است. زیرا شما باید بتوانید در جستجوهای کاربران در موقعیت و رتبه ی خوبی قرار بگیرید تا بتوانید با رقبای خود به رقابت بپردازید. گام نهایی در حقیقت شناساندن فروشگاه تان و امکانات و قابلیت های ان به مخاطبان است و بدون این اقدام نخواهید توانست موفقیت چشم گیری در این بازار داغ و پر رغابت داشته باشید.

نکاتی که باید در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی رعایت کنید

دسته بندی مناسب کالاها و محصولات
سعی کنید دسته بندی هایتان در نهایت نظم و ارتباط و هماهنگی با یکدیگر قرار بگیرند و کاربران در راحتترین شکل ممکن و تنها با چهار کلیک به محصولات مورد نظرخود دسترسی داشته باشند. همچنین برخی فیلتر هارا نیز برای کاربران ایجاد کنید تا کاربران بتوانند محصولات مورد نظر خود را از نظر رنگ و شکل و اندازه و ... تنظیم نمایند.

کاربری راحت و اسان در طراحی سایت
یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر اینکه دارای حجم بسیار بالایی از اطلاعات و همچنین محصولات مختلف است اما باید دارای نظم و راحتی و سهولت در کاربری برای مخاطبان باشند. زیرا در غیر اینصورت و در صورت پیچیدگی بسیار بالای سایت شما برای مخاطبان بعد از مدت کوتاهی کاربران اقدام به خروج از فروشگاه اینترنتی شما خواهند داشت.

انتخاب تصاویر مناسب در طراحی سایت
برای اینکار پیشنهاد ما به شما این است که از یک عکاس حرفه ای برای عکاسی از محصولات خود استفاده کنید زیرا هرچه محصولات شما دارای تصاویر با کیفیت تری باشند مشتریان بیشتر برای اقدام به خرید از شما ترغیب خواهند شد.

نمایش به موقع پاپ آپ
سعی کنید به موقع و به اندازه از پاپ اپ ها استفاده کنید. زمانی که کاربران به سایت شما وارد می شوند انها را با حجم انبوهی از صفحات پاپ اپ سردرگم نکنید زیرا مشاهده شده که در چنین موقعیتی اکثر کاربران ترجیح می دهند که از چنین سایتی به سرعت خارج شوند.

ایجاد امنیت برای خرید مشتری
درج نماد اعتمادالکترونیک امروزه بسیار باعث اعتمادسازی برای مخاطبین خواهد شد به همین جهت پیشنهاد ما این است که حتما این نماد را در فروشگاه اینترنتی خود درج نمایید تا باعث اسودگی خاطر مخاطبین از انجام خرید انها شوید.

در نظر گرفتن و اعمال برخی تخفیفات
اعمال این تخفیفات برای برخی از خرید ها باعث می شود که کاربر به سایت شما علاقه مند شود و به طور مرتب به سایت شما مراجعه نماید تا از کالاهایی که شامل تخفیفات شده اند مطلع گردد و درصورت نیاز اقدام به خریدهای بعدی نیز نماید.در حقیقت چنین تخفیفاتی می تواند باعث افزایش هرچه بیشتر مشتریان فروشگاه اینترنتی شما گردد.

اشتباهات خطرناک در طراحی سایت

گستردگی و نامحدود بودن فضای مجازی باعث شده است که صاحبان کسب کارهای کوچک نیز در سال های اخیر اقدام به طراحی سایت برای کسب و کار و فعالیت های خود نمایند . تا بتوانند موقعیت و فرصت های شغلی بیشتری را از این طریق کسب نمایند. تفاوت های بسیاری در طراحی سایت ها و قالب های هریک وجود دارد. گزینه های زیادی نیز برای این انتخواب قالب وجود دارد. شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد در نگاه اول از یک قالب سایت رضایت داشته باشید و ان را انتخواب نمایید درصورتی که تفاوت سایت های مختلف و حتی تفاوت سایت های موفق و نا موفق در جزییات بسیار کوچک است که خودشان را نشان می دهند. بنابراین این انتخواب یک انتخواب دشوار خواهد بود و باید بسیار دقیق عمل کنید.



در ادامه سعی در معرفی چند اشتباه در طراحی ویا مدیریت سایت هارا داریم تا بتوانید از این طریق بهترین عملکرد را در مدیریت سایت تان داشته باشید.



اشتباه نخست : عدم فشرده سازی  تصاویر در طراحی سایت
 یکی از موضوعاتی که بسیار برای عموم مردم دارای اهمیت است سرعت لود صفحات است . حتی یک ثانیه تاخیر هم میتواند بسیار به سایت شما و به همان نسبت به کسب و کارتان لطمه های مالی وارد کند. هرچه سایز تصاویر بزرگتر و وضوح و رزولوشن تصاویر بیشتر باشد به همان نسبت هم حجم تصاویر بالاتر خواهد بود و طبیعی است که به همان میزان نیز سرعت بارگزاری صفحه سایت تان کندتر خواهد بود. بنابراین می توانید از طریق تغییراتی در کد نویسی های سایت و یا  با کاهش سایز و حجم تصاویر باعث بهبود سرعت بارگزاری صفحه سایت تان شوید.



اشتباه دوم: استفاده نکردن از نوع درست فایل لوگو در طراحی سایت

لوگوها نیز مانند تصاویر دارای اندازه های مختلف هستند در گرافیک وکتور برای لوگوها از خطوط نازکی استفاده می شود. درواقع تصاویری که با این وکتور ها طراحی می شوند می توانند برای دفعات متوالی تغییر در اندازه نیز داشته باشند بدون انکه از کیفیت تصاویر انها کاسته شود و همچنین حجم این چنین فایل ها بسیار کم و ناچیز خواهد بود.



اشتباه سوم: استاندارد نبودن چیدمان محتوا در طراحی سایت

به طور قطع وقتی وارد سایتی می شوید شما به عنوان یک بازدید کننده انتظار دارید که نوار منوها را در قسمت بالای سایت ببینید و یا قسمت هدر و لوگو سایت را در قسمت بالای سایت مشاهده کنید نه در یک قسمت غیر مرتبط . در واقع باید سایت شما یک چیدمان اصولی داشته باشد و درهم و نامرتب نباشد و باعث سردرگمی بازدید کننده نیز نشود.

 5 
 : 06 فروردين 1397,ساعت 08:46:10 
نويسنده hiva shabake - آخرين ارسال: توسط hiva shabake
ntroducing Window Server 2016 technical preview

Introducing Window Server 2016

Window Server 2016 جدیدترین نسخه ویندوز سرور ماکروسافت در سه نسخه Datacenter،Essentials و Standard می باشد. و در آن تغییرات چشمگیری صورت گرفته است مهمترین تغییرات عبارتند از:

- اضافه شدن AD FS به اکتیودایرکتوری

- تنظیمات پیشرفته مجازی سازی

- خط فرمان Windows PowerShell 5.0

- حذفNAP از DHCP

- تغییرات در HTTPو HTTPS

سرفصل ها:
Chapter 1: The software-defined datacenter
Chapter 2: Compute
Chapter 3: Storage
Chapter 4: Networking
Chapter 5: Security
Chapter 6: App Plat
Chapter 7: Systems management

دانلود کتاب
https://www.hiva-network.com/index.php/library/microsoft/612-introducing-window-server-2016-technical-preview

منبع: سایت هیوا شبکه

 6 
 : 29 اسفند 1396,ساعت 22:08:20 
نويسنده sitecode - آخرين ارسال: توسط sitecode
جریمه طراحی سایت زمانی اتفاق می افتد که قصد بهبود رتبه ی سئو سایت خود را توسط موتورهای جستجو مخصوصا گوگل بدون دانش و اطلاعات کافی داشته باشید. در ابتدا باید نسبت به این موضوع اطلاعات کسب کنیم که چرا موتورهای جستجو اقدام به جریمه طراحی سایت کرده و این جریمه چه اثراتی را در رشد سئو سایت خواهند داشت.

از آنجایی که موتورهای جستجوی مختلف هر کدام اصول و الگوریتم خاص خود را دارند و تلاش آن ها این است که بهترین و مفید ترین وب سایت را در نتیجه های جستجوی خود ارائه دهند به همین دلیل موتورهای جستجو هم از دیدگاه خود و هم از دیدگاه کاربران وب سایت را آنالیز می کنند.
موتورهای جستجو و بخصوص گوگل به سه مورد همیشه و بدن هیچ تغییری توجه دارند و اگر خلاف این سه موضوع با مسئله ای برخورد کنند به سرعت دست به کار شده و باعث حذف شما در نتایج جستجو می شود و یا ممکن است شما را به صفحه های خیلی پایین منتقل کند، این معلق شدن یا به عبارت دیگر بلاک شدن وب سایت شما ممکن است از چند ساعت تا چند ماه طول بکشد.

اولین و مهم ترین موضوع مورد بحث جذب بک لینک های اضافی و بیش از حد از وبلاگ و وب سایت های غیر مرتبط می باشد، این مورد از مهم ترین تخلفلات در بین وب سایت ها می باشد که آن ها بدون تجربه و دانش کافی قصد دارند تا با افزایش خیلی زیاد بک لینک ها سئو سایت را بهبود بخشند، علاوه بر اینکه باعث بهبود سئو سایت نشده باعث جریمه از سوی موتورهای جستجو خواهد شد.

دومین موضوع مهم کلیک های بی رویه ای است که توسط مدیر وب سایت ها و برای افزایش بازدید کننده های فیک به وب سایت داده می شود، این موضوع به راحتی برای موتورهای جستجو قابل درک خواهد بود و اقدام به جریمه می کنند. در بعضی موارد مدیر وب سایت ها با آی پی های متفاوت اقدام به این کار می کنند تا بتوانند موتورهای جستجو را منحرف کنند، اما این امر کاملا بیهوده می باشد.

سومین و آخرین موضوع افزایش ماندگاری کاربران در وب سایت می باشد، هر کاربر ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت در وب سایت شما بمانند و از وب سایت شما استفاده کنند، اما ماندگاری بیش از حد در طراحی سایت تخلف در نظر گرفته می شود و باعث تعلیق وب سایت شما می شود.
در نهایت توجه داشته باشید که حتی اگر وب سایت شما برای مدت زمان کوتاهی جریمه شود آسیب های جبران ناپذیری را برای آن به همراه خواهد داشت.



شاخص های بهترین شرکت طراحی سایت
 
ممکن است که برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به دنبال راه اندازی سایتی جدید یا تغییر سایت خود باشید و یا به دنبال افراد یا شرکتهایی که در این زمینه فعال هستند بروید و بر این اساس جستجوی خود را برای پیدا کردن بهترین شرکت های طراحی سایت شروع کرده باشید تا بتوانید به خواسته خود برسید.


ضرورت استفاده از بهترین شرکت های طراحی سایت
 
با توجه به  گسترش نفوذ اینترنت در کشور و افزایش استفاده از این تکنولوژی در بین مردم، ضرورت استفاده از سایت های اینترنتی به میان می آید، که در این بین نقش بهترین شرکت هایطراحی وب سایت به خوبی مشخص شده و واضح است. حال برای رفع نیاز خود باید به دنبال بهترین شرکت های طراحی سایتی ، که بتوانند پاسخگوی چنین فضای مهمی باشند رفت.

خدمات بهترین شرکت های طراحی سایت
حال سوال این است که بهترین شرکت های طراحی سایت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مورد پارامتر هایی وجود دارد که به چند مورد مهم اشاره می کنیم ...

 مهم ترین پارامتر، سئو سایت است که باید به آن توجه ویژه ای داشت تا به سایتی پر بازدید و با ارزش تبدیل شود .

ظاهر ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن مولفه دیگر هست. بهترین شرکت های طراحی سایت کار های خود را طوری طراحی میکنند که قابلیت بازید سایت در هر دستگاهی وجود داشته باشد. با توجه به رشد و استفاده بیشتر مردم از گوشی های هوشمند و تبلت ها این موضوع باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

علاوه بر این دو مؤلفه مهم باید طراحی سایت زیبا در کوتاه ترین زمان را نیز مد نظر قرار داد.

 
بهترین شرکت های طراحی سایت در ایران

حال این سوال پیش می آید که بهترین شرکت های طراحی سایت  ایران کدام شرکت ها هستند؟

با توجه به گفته های بالا باید بیان کرد که اگر شرکتی در طراحی سایت، مزایای فوق را به طور ویژه ای داشته باشد باید به این نکته توجه داشته باشید که موفقیت این شرکتها در صورت رضایت مشتری و جلب اعتماد است که آن را شاخص کرده است.

 
شرکت طراحی سایت نونگار افتخار این را دارد تا به شما نوید دهد که این اعتماد را جلب نموده و به پاسخگویی بی بدیل تبدیل شده. وبا تجربه ی بی نظیری که در این زمینه دارد قادر است زیباترین و پربازدید ترین سایت را به شما ارائه دهد .

 7 
 : 10 اسفند 1396,ساعت 22:01:06 
نويسنده sitecode - آخرين ارسال: توسط sitecode
پنل ارسال پیامک

طراحی سایت طراحی سایت امروزه یکی از موثرترین کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی برای محصولات و خدمات ارسال پیامک های تبلیغاتی می باشد. با خرید پنل کاربری پیامک خود قادر خواهید بود متناسب با نیاز خود برای شرکت، مدارس، مراکز و... به معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع رسانی بپردازید. همچنین در صورت داشتن طراحی سایت برای حرفه خود می‌توانید پنل پیامکی خود را به طراحی سایت خود متصل کنید
معمولا برخی از امکانات ویژه و ویژگی های مهمی که برای سامانه پیامک تبلیغاتی می توان در نظر گرفت عبارتند از:
• امکان تخمین هزینه ارسال قبل از ارسال نهایی در پنل پیامکی قابل مشاهده می باشد.
• امکان استفاده از پیام های آماده برای ارسال پیامک در پنل پیامکی وجود دارد.
• امکان ثبت کردن اطلاعات به طور کامل و گروه بندی کردن مخاطبان در دفتر تلفن سامانه در پنل پیامکی به راحتی امکان پذیر می باشد.
• جلوگیری از عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به شماره‌های تکراری در گروه ها به وسیله ی پنل پیامکی امکان پذیر می باشد.
• امکان استفاده از برچسب (Tag) برای پیام های ارسالی، دریافتی، دفتر تلفن و ...در پنل تبلیغاتی گزینه ی بسیار مناسبی می باشد.
• امکان دریافت پیامک و پاسخگویی خودکار به پیام های دریافتی از طرف مشتریان از طریق پنل پیامکی به راحتی قابل اجرا می باشد.
• امکان دسترسی سریع به ماژول های سامانه از طریق پنل تبلیغاتی به راحتی امکان پذیر می باشد.
• امکان پاسخگویی هوشمند و پارامتریک به پیامک های دریافت شده از طرف مشتری ها به کمک پنل پیامکی امکان پذیر می باشد. (سیستم پاسخ گویی خودکار و آنلاین)
• دلیوری بیس بودن ماژول در پنل پیامکی امری ضروری می باشد.
• گزینه ی ثبت سفارش ارسال به مخاطبین شبکه های اجتماعی از طریق پنل پیامکی باید فعال باشد.
• امکان ارسال از دکل BTS به مشترکین ایرانسل باید امکان پذیر باشد.
• نسخه iOS نرم افزار ارسال پیامک تبلیغاتی در پنل پیامکی باید فعال باشد.

طراحی سایت  : برای اینکه یک سایت عالی داشته باشید باید نکاتی را رعایت کنید بدون شک شما نیز مانند اکثر مراجعه کنندگان ما علاقه ای به داشتن یک وب سایت معمولی نداشته و سعی دارید مدیر یک وب سایت عالی باشید . برای اینکار پیشنهاد ما به شما این است که تمامی مراحل طراحی و تولید محتوا برای سایت تان را با دقت و بررسی بسیار زیاد به خوبی اجرا نمایید. در ادامه به معرفی مراحل و گام هایی می پردازیم که برای داشتن یک وب سایت عالی باید داشته باشید.
 
 
طراحی سایت  : برنامه ریزی: نخستین گام برای اینکار یک برنامه ریزی درست برای دستیابی به اهداف مورد نظرتان است. یک برنامه ریزی درست در مراحل بعدی کار بسیار هدایتگر شما خواهد بود و باعث سهولت در گام های بعدی برای سایت تان خواهد شد . استراتژی های سازمان شما برای مشتریان و چگونگی تشخیص مخاطبانتان همگی در این بخش قرار دارند . بنابراین بسیار نکته بین و با دقت برای تبیین خواسته های مورد نظرتان عمل کنید .
 
 طراحی: داشتن زیبایی و یک طراحی مناسب برای سایت تان خوب است اما اگر این طراحی نتواند برای سایت تان مفید بوده و باعث کسب درامد نشود بدون شک هیچ ارزشی نیز نخواهد داشت. بنابراین یک طراحی زیبا باید بتواند همسو و هم جهت با اهداف تان بوده و باعث فرصت های بیشتری برای کسب و کار و فعالیت های شما شود.
 
سئو: در این بازار پر رقابت و گسترده موضوعی که بسیار دارای اهمیت خواهد بود بهینه ساز بودن سایت شما است . بنابراین سایت شما باید بتواند در کلمات کلیدی مورد نظرش جایگاه خوبی در جستجوهای موتورهای جستجوگر بیابد تا بتواند موفقیت شما را رقم بزند.
 
سرعت بارگزاری: از جمله موضوعاتی که بسیار در مورد سایت ها مطرح میشود سرعت بارگزاری صفحات است که باید بسیار کوتاه باشد . زیرا هرچه این سرعت لود شدن طولانی تر باشد بدون شک مشتریان سایت شما در این فرصت به سایت های دیگر مراجعه کرده و در نتیجه شما با از دست دادن مشتریان تان مواجه خواهید شد .
 
سهولت در کاربری: استفاده از سایت تان باید برای کاربر بسیار راحت باشد . بدون شک مخاطبان با مشاهده ی پیچیدگی ها سردرگم شده و به سرعت از سایت شما خارج خواهد شد . بنابراین گزینه ها و اطلاعاتی که قرار از مورد بازدید مخاطب قرار بگیرد باید به سهولت در دسترس مخاطب تان باشد.
 
محتوا: از جمله موضوعاتی که بسیار در جذب مخاطبان تاثیر گذار است موضوع محتوا و مطالبی است که برای بازدید کنندگان سایت تان تدارک دیده اید. بدون شک بازدید کنندگان برای همین مطالب به سایت شما مراجعه نموده اند بنابراین از کپی کردن مطالب سایر سایت ها به شدت دوری کنید و سعی کنید در این زمینه بسیار خاص و منحصربه فرد عمل کنید تا مخاطبانتان با هربار مراجعه به سایت تان با مطالب جدیدی مواجه شوند.
 
تبدیل: موضوعی که باید در نهایت به ان توجه کنید تبدیل کردن بازدید کننده به مشتری است  و این محارتی است که شما باید با تلاش و با ارائه ی صادقانه‌ی مطالب و ایجاد حس اعتماد بین خود و مشتری به ان دست یابید.



 8 
 : 02 اسفند 1396,ساعت 10:23:42 
نويسنده hiva shabake - آخرين ارسال: توسط hiva shabake
Windows Server 2016 Inside Out

Windows Server 2016 Inside Out

Windows Server 2016 نسل جدید سیستم عامل های ویندوری برای سرورها می باشد پیش از انتشار این سیستم عامل، Windows Server 2012 آخرین نسخه ی سروری ویندوز بود.

این کتاب در درجه اول برای متخصصان فناوری اطلاعات نوشته شده که به طور منظم با ویندوز سرور کار می کنند. به این ترتیب ممکن است ویندوز سرور 2016 اولین نسخه از ویندوز سرور نباشد که مسئولیت مدیریت آن را داشته باشند. این به این دلیل است که اکثر مدیران ویندوز سرور بیش از یک دهه با برخی از نسخه های سیستم عامل کار کرده اند و درصد قابل توجهی از آنها تجربه ی کار با ویندوز NT 4 را دارند. به این ترتیب لازم نیست زمان زیادی را صرف مفاهیم و تکنیک های پایه نمایند کافیست به جای آن، مطالب متوسط و پیشرفته از جمله مهم ترین رول ها و feature های موجود در ویندوز سرور 2016 مورد هدف قرار دهند.

سرفصل ها:

Chapter 01. Administration Tools
Chapter 02. Installation Options
Chapter 03. Deployment and configuration
Chapter 04. Active Directory
Chapter 05. DNS, DNS and IPAM
Chapter 06. Hyper-V
Chapter 07. Storage Services
Chapter 08. File servers
Chapter 09. Internet Information Services
Chapter 10. Containers
Chapter 11. Clustering and High Availability
Chapter 12. Active Directory Certificate Services
Chapter 13. Active Directory Federation Services
Chapter 14. Dynamic Access Control and Active Directory Rights Management Services
Chapter 15. Network Policy and Access Services
Chapter 16. Remote Desktop Services
Chapter 17. Windows Server 2016 and Azure IaaS
Chapter 18. Security
Chapter 19. Monitoring and maintenance
Chapter 20. Upgrade and Migration
Chapter 21. Troubleshooting

دانلود کتاب:
https://www.hiva-network.com/index.php/library/microsoft/826-Windows-Server-2016-Inside-Out

منبع: هیوا شبکه

 9 
 : 01 اسفند 1396,ساعت 04:42:44 
نويسنده site2017 - آخرين ارسال: توسط site2017
جدای از مهندسان گوگل ، هیچ کس در دنیای سئو نمی داند که چگونه سئو گوگل کار می کند.

ما ایده های خوبی داریم منتها از آن ها در این باره مطمئن نیستیم. و به عنوان یک علاقه مند در زمینه سئو ما از مهندسی معکوس به دنبال یافتن این الگوریتم ها هستیم.

ما زمان خود را با کار کردن روی ایراد ها و ارور ها و تجربه گرفتن از این آزمون و خطاها، تست کردن تئوری ها، و خواندن درباره سئو می توانیم به رنک و یا رتبه خوبی در صفحه نتایج گوگل دست پیدا کنیم.

یکی از مواردی که در رنک و یا رتبه گوگل برای ساخت سايت تاثیر گذار است و مورد استفاده قرار می گیرد. نرخ کلیک است.

یک سری موسسه های بهینه سازی مثلا RANK FISHKIN می گوید که نرخ کلیک روی سئو تاثیر گذار است و یکسری از این موسسسات نیز مانند BARTOSZ GORALEWICZ کلا با این تئوری مخالف هستند.

در اینجا من روی این تئوری که نرخ کلیک برای سئو مفید است کار می کنم. و آنرا به اثبات می رسانم و راهای افزایش نرخ کلیک را برای شما توضیح خواهم داد.

چگونه نرخ کلیک یا CTR روی اصل سئو تاثیر می گذارد

برای چند ثانیه روی آن فکر کنید. هر زمانی که شما روی لینکی در نتایج گوگل کلیک می کنید. گوگل آنرا به عنوان نرخ کلیک می شمارد. گوگل همین الان در حال اندازه گیری تعداد کلیک هایی که روی یک سایت می شود است. و اینکه یک نتیجه چند بار کلیک می خورد را اندازه گیری می کند.

به نظر شما این منطقی نیست که صفحه هایی که کلیک بیشتری نسبت به سایر صفحه هات می خورند را در صفحه اول نمایش دهد؟

بله همین طور است. به راحتی می توان متوجه شد که نرخ کلیک یک شاخص برای اندازه گیری بهتر بودن یک وب سایت نسبت به سایر سایت ها است.

پس در اینصورت چه اتفاقی خواهد افتاد اگر کاربر سریع از یک وب سایت بیرون برود؟ زمان کمی را درون یک سایت بگذراند؟ و یا کاربران بازگشت کمتری به آن سایت داشته باشند. این ها همه سیگنال های منفی را به سمت موتور جستجو در رابطه با سایت شما می کشاند.

منتها اگر کاربر به یک وب سایت بازگشت داشته باشد و به ازای هر سشن صفحات بیشتری را باز کند و یا محتوای خوب شما کاربر را درون سایت نگه دارد آنوقت گوگل متوجه خواهد شد که سایت شما دارای ارزش است.

در اینجا به 5 مورد از مواردی که می توانید نرخ کلیک خود را بهتر کنید اشاره می کنم.

یک متا تگ معتبر بنویسید
وقتی که یک عنوان برای سایت می نویسید مطمئن شوید که کاربر را مجبور می کنید که وارد سایت شما شود.

صفحه ورود سایت را بهینه سازی نمایید.
فقط به فکر بهینه سازی کلیک ها نباشید. این به معنی اسپم کردن کلیک ها برای کاربران است. یک صفحه مناسب داشته باشید که وقتی کاربر به سایت شما آمد بتوانید کاربران را در سایت خودتان نگه دارید.

از ساختارهای snippet برای گوگل استفاده نمایید.
snippet ها یکی از بهترین شیوه های برای افزایش کلیک های وب سایت شما است. این ها به کاربران کمک می کنند تا در رابطه با سایت شما تصمیم های بهتری را اتخاذ نمایند.

برند معتبر برای خودتان بسازید
اگر شما در اینترنتی برند شده باشید. کاربران بیشتر بر روی وب سایت شما کلیک خواهند کرد . و همچنین با توجه به اعتمادی که از شما پیدا کرده اند به سایت شما باز خواهند گشت.

به کاربران سایت توجه داشته باشید و به آن ها پاسخ دهید
فکر کنید که کاربری یک مواد غذایی را در گوگل جستجو می کند و گوگل نتایج را به او نمایش می دهد. بیشترین کلیک روی 5 سایت اول نمایش داده شده می خورد. به هر حال، به هر دلیلی این 5 سایتی که در کاربر وارد آن ها شده دارای این مواد غذایی نباشند سپس کاربر بر روی گزینه ششم نتایج کلیک می کند. اگر این گزینه محصول کاربر را داشته باشد نرخ کلیک این سایت افزایش پیدا کرده و سایر رقبا از آن ها جا می مانند.

 10 
 : 29 بهمن 1396,ساعت 09:31:34 
نويسنده nooshin88 - آخرين ارسال: توسط nooshin88
پلاگین CAPTCHA – reCAPTCHA در جوملا از فرم‌های تماس و ثبت نام شما در مقابل حمله اسپم‌ها محافظت می‌کند. این پلاگین برای ورژن ۳.۴.۰ جوملا بروزرسانی شده‌است و شما می‌توانید در این ورژن، از گوگل ریکپچا با ورژن ۲.۰، استفاده کنید و مطمئن شوید که فیلدهای فرم‌های شما توسط یک انسان پر می‌شوند نه یک ربات. در این ورژن، کاربران تنها با یک کلیک، حقیقی بودن خود را به شما ثابت خواهند کرد.


- گرفتن کد reCAPTCHA:


۱- به آدرس https://www.google.com/recaptcha بروید.

۲- بر روی دکمه Get reCAPTCHA در بالا سمت راست کلیک کنید.

۳- اکنون با اکانت گوگل خود وارد شوید. اگر تا به این لحظه اکانتی در گوگل نداشتید، حتماً یک اکانت ایجاد کنید.

۴- برای دریافت کد reCAPTCHA، فرم مربوطه را پر کنید و سایت خود را ثبت نام نمایید.


با پر کردن فیلدها و انتخاب دکمه رجیستر و انجام عمل ثبت نام، گوگل ریکپچا دو کلید برای شما تولید می کند:

- Site Key

- Secret Key


تنظیمات پلاگین Captcha – Recaptcha


وارد پنل مدیریتی جوملا شوید.


از بخش پلاگین‌ها، پلاگین Captcha – ReCaptcha را انتخاب کنید.



اکنون باید فیلدهایی که مشخص شده‌اند را بطور مناسب پر کنید.


۱- وارد کردن Site Key، که پیش از این از گوگل ریکپچا دریافت کرده‌اید.

۲- وارد کردن Secret Key، که پیش از این از گوگل ریکپچا دریافت کرده‌اید.

۳- انتخاب حالت Enabled


فعال کردن Captcha – reCaptcha برای فرم‌های تماس و ثبت نام:


رفتن به منوی System و انتخاب Global Configuration


در تب Site، برای گزینه Default Captcha ، حالت Captcha – ReCaptcha را انتخاب کنید.


با انتخاب دکمه Save، تغییرات خود را ذخیره نمایید.


تنظیم Captcha – ReCaptcha برای فرم ثبت نام:


از منوی Users، گزینه Manage را انتخاب نمایید.


حال بر روی دکمه Option، در گوشه سمت راست بالا کلیک نمایید.


در صفحه جدیدی که باز می‌شود، برای گزینه Captcha یکی از دو حالت زیر را باید انتخاب کنید:



- Non Selected: در این حالت، تنظیمات Global Configuration لحاظ نخواهد شد. بهتر است این حالت را زمانی انتخاب کنید که می‌خواهید فرم تماس شما ReCaptcha داشته باشد اما در فرم ثبت نام، Recaptcha فعال نباشد.


- Captcha – reCaptcha: این حالت زمانی مناسب خواهد بود که در تنظیماتGlobal Configuration، گوگل ریکپچا فعال نشده باشد و شما بخواهید آن را تنها در فرم ثبت نام فعال کنید. در‌واقع در این حالت، گوگل ریکپچا برای فرم ثبت نام شما فعال خواهد شد، نه لزوماً فرم تماس شما.


بعد از انجام تغییرات، با زدن دکمه Save & Close تغییرات خود را اعمال و ثبت نمایید.


اکنون شما شاهد ReCaptcha در فرم ثبت نام خود خواهید بود. تنها از یاد نبرید که حتماً گوگل ریکپچا را در فرم خود امتحان کنید و از درستی عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید.


منبع: طراحی سایت ارزان ستروکیت

صفحه: [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 10