دیدن ارسال ها
صفحه: [1]
1  سخت افزار Hardware / موبایل و تبلت / اثر انگشت امنیت موبایل شما را به خطر می اندازد : 24 آذر 1394,ساعت 16:22:15

Touch ID و دیگر فناوری های اسکن اثر انگشت بسیار کارآمد است و در عین حال، استفاده از آنها کارها را بسیار راحت و آسان کرده است.

این فناوری کاربران را قادر خواهد ساخت تا به آسانی گوشی خود را آنلاک کنند و یا پرداخت های الکترونیک خود را از طریق گوشی های هوشمند انجام دهند. اگرچه اخیرا Elliot Williams در

 طی مقاله ای که در پایگاه HackADay چاپ شده است، موضوع چالش برانگیزی را مطرح می کند.

وی اظهار دارد؛ استفاده و اتکا به فناوری Touch ID بجای گذاشتن پسوورد بر روی دستگاه خود، هر چند که بسیار راحت و مطلوب می باشد اما کار اشتباهی است.


Elliot Williams در ابتدا به این مسئله اشاره می کند که پسوورد ها آنطوری که باید و شاید امن نیستند و از طرفی زیاد راحت و مطلوب هم نمی باشند ولی اتکا به Touch ID بعنوان ابزار امنیتی

گوشی خود، گزینه بسیار بدتری می باشد. دلایل زیادی در خصوص این مطلب موجود است که بدیهی ترین آنها می تواند این باشد که اثر انگشت شما را می توان همه جا پیدا کرد و یک چیز

 خیلی مخفی نیست.

اساسا اثر انگشت شما همه جا باقی می ماند. اثرانگشت شما را می توان از روی برگه ها، کیبورد و یا سطح میز و صندلی هایی که شما به آن دست زده اید برداشت در حالی که شما پسوورد

گوشی خود را هیچ وقت به این صورت در همه جا پخش نمی کنید.

بسیاری این اشتباه را می کنند و چون خیالشان با فناوری Touch ID آسوده است، پسوورد گوشی خود را خیلی راحت آشکار می کنند.

نکته مهم دیگر این است که در حال حاضر هکرها به الگوریتم و متدهایی دست یافته اند که می توانند اثرانگشت های کاربران را بصورت عکس کپی کنند و بدین طریق از فناوری تشخیص اثر انگشت

عبور کنند. مشکل دیگر فناوری های مبتنی بر اثرانگشت این است که شما مانند یک پسوورد نمی توانید اثر انگشت خود را ریست کنید و طبیعتا قادر نخواهید بود اثر انگشت خود را تغییر دهید. هم

چنین شما در ساخت یک پسوررد قادر خواهید بود از ترکیب آیتم های زیادی بهره ببرید در صورتی که اثر انگشت ها قابلیت این ترکیب سازی ها را ندارند.
2  سخت افزار Hardware / موبایل و تبلت / ترفندهای مخفی تلگرام که هیچ کس از آن با خبر نیست : 24 آذر 1394,ساعت 16:05:10
 امکاناتی در تلگرام وجود دارد که یا آنقدر پیش پا افتاده هستند که کسی توجهی به کاربردش نمی‌کند یا آن‌طور که باید و شاید، کاربران این اپلیکیشن از آن مطلع نیستند. امکانات دیگری هم هستند که لابه‌لای امکانات مهم‌تری مثل راه‌اندازی سرویس کانال گم می شوند. البته همیشه هم امکانات نیست و بعضا نواقصی وجود دارد. با انتخاب راه جایگزین مطمئن‌تر می‌توانیم از هدر دادن حجم اینترنت خود و دیگران کم کنیم؛ البته اگر اینترنت شما هم از این نامحدودها نباشد!

ارسال به خودی!

شاید برای شما هم اتفاق بیفتد که یک پک استیکر اضافه کرده‌اید و قصد دارید محتویات پک را چک کنید تا ببینید که مناسب مخاطبین شما هست یا نه. یا مثلا یک ویدیو را دارید آپلود می‌کنید ولی سابقه داشته که ویدیوی آپلود شده بدون صدا است یا اصلا پخش نمی‌شود! پس بهتر است ابتدا در محلی که بقیه نمی بینند، آپلود کنید! چه جایی بهتر از صفحه خودتان؟ ولی شما که صفحه خودتان را ندارید! اشکال ندارد، مسیر زیر را پیش بگیرید تا به صفحه خودتان دسترسی داشته باشید. ابتدا اگر username ندارید برای خودتان یکی بسازید. برای این منظور مسیر Settings, Info, Username را پیش بگیرید و روی آن کلیک کنید (دیفالت این گزینه None هست). یوزرنیم دلخواه و البته موجود خود را انتخاب کنید. حال می‌توانید در صفحه یکی از دوستان نزدیک‌تان این نام کاربری را بعد از علامت @ وارد کنید (مثلا اگر یوزرنیم تان ITResan است، بنویسید ITResan@) و دکمه ارسال را بزنید. متن با رنگ آبی نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی این متن می‌توانید به پروفایل خود بروید و با کلیک روی علامت پیام وارد پی وی خود شوید و هر آنچه دل تنگ‌تان می‌خواهد، بنویسید!

استیکرت رو قورت بده!


استیکرسازی در ایران صنعت پر رونقی است! روز به روز به سازندگان استیکر اضافه می‌شود و به لطف سوژه‌های اینستاگرامی و غیراینستاگرامی روند ساخت استیکر اگر صعودی نباشد، نزولی هم نیست! ولی همیشه هم ذهن سازندگان استیکر مثبت و سالم نیست و به قول جناب‌خان وارد مقوله‌های ریاضی "مثبت یک عدد” می‌شوند؛ یا اصلا حرف‌های حسابی مثل سخن بزرگان میان استیکرهای داخل یک پک استیکر پیدا نمی‌شود. این‌جا هست که تلگرام وارد عمل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا استیکر اشتباهی را در گروه‌های کمی تا قسمتی رسمی نفرستید. برای این منظور روی استیکر موجود کلیک کرده و کلید کنید! یعنی تا پیش‌نمایش استیکر را برایتان نیاورده ولش نکنید! بعد که پیش‌نمایش را آورد استیکر را رها کنید و با خیال آسوده بفرستیدش برود.

فایل بفرست، ویدیو نفرست!

این مورد هم همان‌طور که در بخش‌های قبلی ذکر شد، معلوم نیست از سرعت اینترنت ایران هست یا از سرورهای تلگرام که سرویس آپلود ویدیو، در بعضی مواقع درست کار نمی‌کند و چندین بار پیش آمده که ویدیوی دریافتی توسط سایر اعضای گروه یا مخاطب شما، کیفیت لازم را ندارد یعنی یا صدا و تصویر با هم جور نیستند، یا کلا ویدیو صدا ندارد و یا اصلا پخش نمی‌شود. پس بهتر است برای آپلود ویدیو، زحمت جست‌و‌جو در فایل‌های گوشی یا کامپیوترتان را بکشید و از طریق سرویس ارسال فایل، ویدیو را ارسال کنید، تا نه حجم اینترنت شما هدر برود و نه حجم آن بنده(های) خدا!
3  عمومی / اخبار فناوری اطلاعات / فایرفاکس از پلاگین ها پشتیبانی نمی کند : 19 مهر 1394,ساعت 11:55:51
 پس از اعلام خبر غیر فعال کردن پلاگین ها توسط گوگل کروم، اکنون نوبت به موزیلا فایرفاکس رسیده تا در پایان سال 2016 پشتیبانی از پلاگین ها در این مرورگر متوقف شود. هر چند گوگل کروم اعلام نموده بود که پشتیبانی از پلاگین های جاو و سیلورلایت را قطع خواهد کرد و همچنین تبلیغات فلش به صورت پیش فرض در مرورگر کروم غیر فعال خواهد گردید. پس از کروم اکنون نوبت به فایرفاکس رسیده تا پلاگین ها به جز فلش را تا پایان سال 2016 از پشتیبانی خارج کند.
فایرفاکس برای اینکه بتواند کاربرانی که به دلیل عدم پشتیبانی از تبلیغات فلش در وب سایت ها از گوگل کروم مهاجرت می کنند را تصاحب کند، به پشتیبانی از پلاگین فلش ادامه خواهد داد. موزیلا به جز پلاگین فلش، تمامی پلاگین ها را بدون استثنا غیر فعال و از پشتیبانی خارج خواهد کرد. با حضور استاندارد HTML5 وبگردی بسیار آسان تر و لذت بخش تر شده و روز شماری برای خداحافظی با پلاگین ها آغاز گردیده است. مایکروسافت تا کنون هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده و تکلیف مرورگر Edge در خصوص پشتیبانی از پلاگین ها و تبلیغات فلش در وب سایت ها نامشخص است.

www.sargonco.com
4  عمومی / اخبار فناوری اطلاعات / سرعت تکنولوژی 5G در آزمایشات میدانی به 3.6Gps رسید : 19 مهر 1394,ساعت 11:48:41
 
در حالی که هنوز ساز و کار استفاده از تکنولوژی 4G بدون مشکلات تکنیکی در اختیار بسیاری از کاربران داخلی قرار نگرفته، متخصصان در بخش دیگری از کره زمین در حال آماده سازی موارد لازم برای عرضه 5G به مخاطبان هستند. تیم متخصصین شبکه کمپانی هواوی در همکاری مشترک با اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo یک آزمایش میدانی برای سنجنش سرویس بی سیم 5G در ژاپن تدراک دیده اند و با استفاده از باندهای پایین تر از 6GHz توانسته اند به حداکثر سرعت انتقال داده های 3.6Gps برسند. نکته قابل توجه درباره این آزمایش باند مورد استفاده در آن است که می توان از آن در شرایط واقعی نیز استفاده کرد. دیگر آزمایشات 5G انجام شده توسط سامسونگ و نوکیا از باندهایی استفاده کرده بودند که برای بهره گیری از آنها به زیرساخت های کاملا جدید و متفاوتی نیاز بود و به همین دلیل بیشتر جنبه آزمایشگاهی داشت.

آن طور که BGR گزارش داده، آزمایش میدانی مشترک هواوی و NTT DoCoMo به صورت کامل خارج از آزمایشگاه انجام شده است. به این ترتیب شرایط لازم برای به کار گیری از تکنولوژی 5G که طبق پیش بینی ها می بایست تا سال 2020 آماده شوند بیش از پیش به واقعیت نزدیک خواهند شد. البته راجر گورنانی، مدیر اطلاعات و مهماری تکنولوژی اپراتور Verizon ماه گذشته اعلام کرد تا سال 2017 عرضه آزمایشی آن را آغاز خواهد کرد. هواوی در بیانه ای در خصوص موفقیت آمیز بودن آزمایش مشترک خود بیان کرده است که این همکاری را پیشرفتی قابل توجه در راستای تعهد این شرکت به توسعه استانداردهای 5G پیش از پایان سال 2018 می داند و نتایج آزمایشات نیز نشان دهنده پیشرفت سریعی است که در این زمینه صورت گرفته. به گفته ITU، سرعت در شبکه های 5G می بایست به 20Gbps برسد. برای مقایسه باید بدانید که در حال حاضر با استفاده از شبکه 4G LTE در اپراتور Verizon سرعت دانلود به 33Mbps می رسد و برای مثال فیلم هایی با کیفیتی که در چند دقیقه توسط این شبکه بارگذاری می شوند با استفاده از شبکه های نسل بعدی 5G در چشم به هم زدنی دانلود خواهند شد. به گفته Verizon، به کارگیری عملی از شبکه های 5G سال آینده آغاز خواهد شد و این شرکت همکاری مشترک خود را برای رسیدن به این هدف با شرکت های آلکاتل، سیسکو، اریکسون، نوکیا، کوالکوم و سامسونگ آغاز کرده است.

www.sargonco.com
5  عمومی / اخبار فناوری اطلاعات / راز تصاویر خوش رنگ و لعاب هدست واقعیت مجازی PS VR چیست؟ : 19 مهر 1394,ساعت 11:44:59
 بی شک هیجان انگیز ترین بخش مربوط به نسل هشتم بازی های کامپیوتری و کارزار بزرگ وابسته به آن هنوز به طور رسمی آغاز نشده است. دنیای واقعیت مجازی پلتفرم جدیدی است که می تواند تمامی معادلات نوشته شده تا به این لحظه در دنیای بازی های کامپیوتری را به شکل کامل و همه جانبه بر هم بزند و مضاف بر آن ادامه ی رقابت در دنیای بازی های کامپیوتری را نیز سمت و سوی تازه ای ببخشد. قطعاً یکی از رقیبان سر سخت حاضر در بازار ابزار های مبتنی بر واقعیت مجازی بی هیچ تردیدی شرکت سونی است که با هدست واقعیت مجازی خود که به تازگی با نام Play Station VR شناخته می شود، در این بازار پر هیاهو حضور خواهد داشت.

سوای Play Station VR محصول خوش آتیه ی دیگری که در دنیای واقعیت مجازی حریف می طلبد بی شک هدست Oculus Rift است. این ابزار پر هیاهو شاید مطرح ترین نام حاضر در دنیای واقعیت مجازی باشد و از این رو مابقی ابزار های حاضر در این میدان بی اختیار با Oculus Rift مقایسه می شوند. در مقایسه ی وضوح تصویری Oculus Rift و Play Station VR ، بر روی کاغذ این Oculus Rift است که دست بالا را دارد اما وقتی کار به زور آزمایی عملی می رسد نوعی از حالت درخشندگی و تازگی تصویر در هدست واقعیت مجازی سونی وجود دارد که نمونه اش در ابزار رقیب، آن گونه که باید مشاهده نمی شود. حال پرسش این جاست که چرا با وجود رزولوشن پایین تر Play Station VR نسبت به Oculus Rift (920 در برابر 1080) این هدست انحصاری سونی است که تصاویر شفاف تر و خوش آب و رنگ تری را در برابر دیدگان مخاطب خود به نمایش می گذارد؟ در این میان یکی از طراحان اصلی هدست Play Station VR یعنی دکتر ریچارد مارکس به تازگی پاسخ این پرسش را داده و شبهات موجود را برطرف ساخته است. بنا بر گفته های او، در صفحه نمایش هدست سونی به ازای هر پیکسل چیزی معادل سه خرده پیکسل وجود دارد که موجب می شوند رنگ های RGB برای هر کدام از این پیکسل ها کاملاً واقعی و بی کم و کاست جلوه کنند. این در حالی است که برخی هدست های مبتنی بر واقعیت مجازی دیگر، از خرده پیکسل های کمتری به ازای هر پیکسل بهره می برند و همین امر موجب می شود که رنگ های بازتاب داده شده از این پیکسل ها به شکل کامل در قامت RGB قرار نگیرد. بنابر این تمامی هدست هایی که روی کاغذ کیفیت 1080p را به نمایش می گذارند، در عمل از کیفیت تصویری مشابهی برخوردار نیستند و تفاوت های ملموسی در این زمینه با یکدیگر دارند. او همچنین نکات مشخصی را هم در مورد تاریخ شروع به ساخت ابزار Play Station VR روشن ساخته است. بنا بر گفته های آقای مارکس او و همکارانش در شرکت سونی کار ساخت این هدست واقعیت مجازی را در سال 2010 میلادی آغاز نمودند و این تاریخ کم و بیش همان تاریخی است که طراحی کنسول بازی PS4 آغاز شد. او معتقد است که اعضای سونی از همان ابتدا قصد داشتند کنسول نسل هشتمی شان به گونه ای همه جانبه توانایی حضور در دنیای واقعیت مجازی را داشته باشد و از همین رو این دو پروژه (ساخت کنسول PS4 و طراحی هدست Play Station VR) تقریباً هم زمان با یکدیگر آغاز به کار کردند. گفتنی است که دکتر مارکس از سال 1999 به بخش پلی استیشن شرکت سونی پیوسته است و تا کنون در طراحی ابزار هایی نظیر Eye Toy ، Play Station Eye و همچنین کنترلر حرکتی Play Station Move نقشی کلیدی و راهبردی را بر عهده داشته است.



www.sargonco.com
صفحه: [1]